Speed-dating for næringslivet i Vipers
Den 28. Oktober arrangerte salgs og markedssjef, Christer Paulsen speed-dating for næringslivet I Vipers. Arrangementet tok sted på sportsbaren Harveys i Kristiansand, og til stede var flere av Sørlandets ledende aktører. Konseptet for denne sammenkomsten er at representantene fra hver bedrift skal på date med hverandre, for å bli kjent og bygge nettverk. En av de som var til stede på Harveys var markedssjef i Sommerbris, Arne Simonsen. Han mener konseptet med speed-dating er svært effektivt.
«Dette er jo en speed-date eller en møtebørs, hvor bedrifter treffer hverandre. Det er delt opp i bordnummer slik at man kjører et 15-minutters møte også rullerer. Poenget er å treffe veldig mange bedrifter på veldig kort tid. Så i stedet for å bruke to uker i kalenderen for å booke ti møter, så har man ti møter her på fire timer.»
Det er ikke første gang Christer har arrangerte en slik sammenkomst, men denne gangen var det flere som deltok for aller første gang, blant annet Leif Arne Bjelland i Pelias.
«Det er første gang jeg er her nå i dag. Man forbinder jo speed-dating med noe helt annet, men etter den første runden ser det veldig bra ut. Nå er vi jo her for å knytte kontakt, men så er det jo når man går herfra at den virkelige jobben begynner.»
Arrangementer er en super mulighet for nettverksbygging, da en slik arena og et slikt konsept legger godt til rette for kommunikasjon mellom bedriftene. Vi spurte Ruth Berg-Knudsen fra DNB om hennes forventninger rundt et så kreativt event.
«Det er veldig gøy å treffe mennesker og knytte kontakter. Dette er jo folk vi gjerne ser på andre arenaer, eller i nettverk vi har her. Det er veldig gøy å se hva vi kan tilby, hva vi kan få igjen for det og hva den andre parten kan få igjen. Men ikke minst bare bli godt kjent.»
Amalie Øvergård og Elise Kjærgaard